28 Ocak 2012 Cumartesi

Bu Ay Tercihiniz ‘Yanık’dan Yana Olsun
İşlerim ne kadar yoğun olursa olsun eskiden her sezon tüm tiyatro oyunlarını takip ederdim, sezon sonunda da görmediğim oyun kalmazdı. Biletlerin ilk satışa çıktığı gün hemen internetten biletimi alırdım. Tüm salonları da bildiğim için oyun en iyi hangi koltuktan seyredilir bilirdim, zaten biletler çıktığı anda aldığım için sıra numaram 1 en fazla 2 olurdu. Hala da böyle devam ediyor demeyi çok isterdim ama açık sözlü bir tavır sergilersem veyahut öz eleştiri yaparsam, tamamıyla benim tembelliğimden ya da ihmalliğimden artık sezonun her oyununa gidemiyorum.
Neyse lafı uzatmayalım sizlere bu blogda test etmediğim hiçbir şeyi yazmayacağımı ya da önermeyeceğimi taahhüt etmiştim. Sözümde de durmak için oldukça çabalıyorum dersem yalan olmaz hatta uzun zaman post giremememe sebep olsa bile.
İşte size hafta içi ya da hafta sonu keyifle izleyebileceğiniz bir oyundan bahsetmek istiyorum. İstanbul Devlet Tiyatroları tarafından sahnelenen ‘Yanık’ hem oyuncu kadrosu hem de hikayesiyle sizi içine hapsediyor. En önemli özelliği ise acımasız sürpriz bir sona sahip olması. Müzikler ise süper. Hikayenin en can alıcı noktalarından biri olarak görülebilir. Dekor ise ona keza aynı titizlikle hazırlanmış. 
Oyunun bence ana cümlesi ya da ana teması ‘Birlikte olduğumuz sürece her şey yolunda.” cümlesinde gizli. Bir annenin birden bire konuşmamaya yemin ederek, yıllar süren, derin bir sessizliğe gömülmesiyle başlıyor. Ancak annenin ölüm üzerine ikiz çocukları bu sessizliğin kaynağını araştırmak zorunda kalırlar. Hiçbir zaman tanımadıkları babalarını ve varlığından bile haberdar olmadıkları ağabeylerini bulmak zorundadırlar. İşte acımasız sürpriz sonun başlangıcı da burada başlıyor.  
Oyunun tek eksi yanı biraz uzun olması. 2 perde olarak sahnelenen oyun 2 saat 40 dakika sürüyor. Bunun için size bir öneri oyun başlamadan tuvalete gidin ve suyunuzu da yanınızda bulundurun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder